آموزشی

آموزش 5 روش ساده برای ساخت تقویت کننده آنتن موبایل در خانه

ساخت دستگاه افزایش آنتن موبایل در خانه

ساخت تقویت کننده آنتن موبایل در خانه یکی از روش هایی است که افراد ساکن در مناطق با آنتن ضعیف به آن روی می آورند.در حقیقت،این افراد به هر دلیلی تمایلی به تهیه دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل برای خود ندارند پس تنها راهی که باقی می ماند ،استفاده از ترفندهایی خانگی و بدون هزینه است.

از این رو در این مقاله،به آموزش ساخت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل در خانه با ساده ترین امکانت می پردازیم.

1.ساخت تقویت کننده آنتن موبایل با فویل

ساده ترین روش ساخت تقویت کننده آنتن موبایل همین روش است که هزینه مالی و زمانی کمی دارد و صد در صد ارزش امتحان کردن را دارد.

برای این کار،مقداری فویل آلومینیوم تهیه کنید و زیر قاب گوشی قرار دهید به طوری که سطح پشت موبایل را به صورت کامل بپوشاند.توجه کنید که اگر ضخامت بالا باشد،ممکن است به کل دسترسی شما به آنتن قطع شود پس سعی کنید قطر بهینه را با آزمون و خطا پیدا کنید.

ساخت تقویت کننده آنتن موبایل با فویل

2. ساخت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل با قوطی

برای ساخت تقویت کننده با قوطی نیاز به وسایل زیر دارید:

  1. دو عدد قوطی فلزی
  2. سیم مسی
  3. هویه
  4. سیم لحیم
  5. کابل آنتن مناسب
  6. کابل pigitail به طوری که به تلفن همراه شما بخورد و سازگار باشد.

در قدم اول،روکش قوطی ها را جدا کنید و خوب بشوزید تا مطمئن شوید چسب یا هر گونه ماده خارجی غیر ضروری روی آن نباشد و بگذارید تا خشک شود.سپس دو طرف یکی از قوطی ها را برش دهید به صورتی که به یک استوانه بدون در تبدیل شود مانند یک لوله.قوطی دیگر را فقط از یک طرف برش می دهیم چرا که هدف نهایی ساخت یک قوطی بزرگ است.

دو انتهای باز قوطی را با لحیم به هم بچسبانید و تا زمانی که دستگاه را برای سرد شدن کنار گذاشته اید،سیم مسی را به کابل آنتن متصل کنید.کابل آنتن و سیم مسی متصل به آن را در خارج قوطی قرار دهید بطوریکه کابل آنتن در وسط قوطی قرار بگیرد. پیچ کابل آنتن را محکم کنید. توجه کنید که سوراخ را خیلی بزرگ نگیرید اما اگر به اشتباه سوراخی بزرگ ایجاد کردید می توانید از واشر استفاده کنید.

کابل پیگتیل را به قسمتی از کابل آنتن که خارج از قوطی است متصل کنید و انتهای دیگر را به پورت آنتن تلفن خود وصل کنید. مطمئن شوید که کابل pigtail با درگاه شارژ تلفن شما متناسب باشد.

ساخت تقویت کننده آنتن موبایل با قوطی

دستگاه شما هم اکنون آماده استفاده است.سیم را به تلفن همراه خود وصل کنید و با جابجا کردن انتهای باز قوطی بهترین سیگنال را پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

3. ساخت تقویت کننده سیگنال موبایل با بند

یک راه ساده و کم هزینه که حتما ارزش امتحان کردن را دارد و در صورت ناکارآمدی ضررات زیادی به شما نمی زند،ساخت تقویت کننده آنتن موبایل با استفاده از بندهای کاغذی یا پلاستیکی است به طوری که بند را چند بار محکم دور آنتن می پیچیم و با نوار جوری آن را می چسبانیم که جدا نشود..این کار باعث می شود که طول آنتن افزایش پیدا کرده و تقویت سیگنال اتفاق بیوفتد.

4. ساخت یک آنتن خارجی بسیار ساده

یکی دیگر از روش های ساخت تقویت کننده آنتن موبایل،استفاده از یک لوله باریکی فلزی مانند خودکار است.دور این لوله سیم را بپیچید و با بالای تلفن بچسبانید یا نگه دارید سپس موبایل را به شارژر خود متصل کنید.

این روش می تواند تا حدودی موثر باشد و تا حدودی یک یا دو خط به آنتن شما اضافه کند.

5. ساخت تقویت کننده آنتن موبایل با سیم و کانکتور

یک راه و ترفند بسیار ساده که می تواند ارزش امتحان کردن داشته باشد ساخت تقویت کننده آنتن موبایل با استفاده از فویل و یک عدد سیم است.

دوستان عزیز و همراهان گرامی توجه داشته باشید که قبل از شروع آموزش لازم است این نکات را بدانید.اول اینکه اگر هیچ آنتنی در محل شما وجود نداشته باشد به هیچ وجه ساخت آنتن تقویت کننده موبایل را امتحان نکنید چرا که ما نمی توانیم با این روش آنتی تولید کنیم.پس باید در محلی مورد تست قرار بگیرد که آنتنی هر چند ضعیف وجود داشته باشد.نکته دوم و بسیار مهم این است که بسیاری از افراد از این روش نتیجه ای نگرفته اند اما افرادی نیز بوده اند که این روش توانست به آنها کمک کند.بنابراین،اگر محدودیت های مالی و زمانی دارید،این روش مطمئنی نیست و آن را امتحان نکنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت این دستگاه:

  1. فویل به اندازه کافی
  2. سیم آهنی (یا جایگزین های خانگی آن مانند آویز های فلزی یا هر وسیله مشابه دیگر)
  3. کانکتور
  4. کابل کواکسیال سالم
  5. ابزارهای کاری مانند انبر،پیچگوشتی

جالباسی را مانند شکل زیر در بیاورید و خم کنید.زوایایی که در شکل می بینید همه 90 درجه و 45 درجه هستند.لازم نیست دقیق این زوایا را محاسبه کنید.نکته دیگر اینکه این اضلاع حدود 8 یا 9 سانتی متر هستند وابتدا و انتهای وسیله ساخته شده را به هر دو ترمینال متصل کنید و توسط کانکتور دو سیم بهم متصل می شوند.

شماتیک ساخت آنتن خانگی تقویت موبایل

مرحله بعدی تکمیل ساخت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل است.مانند شکل،کابل تلویزیون یا کواکسیال را به اندازه 20 یا 30 سانتی متر آماده کنید. در حدود ۵ سانتی متر از مرکز کابل را به اندازه ی ۵ دور در جهت عقربه ی ساعت، بپیچانید و به یک دورپیچ تبدیل کنید. اینکار را با استفاده از پیچ گوشتی 3 الی 6 میلی متری می توانید انجام دهید. قسمت مرکزی را خم کرده و کابل  را چند دور، دور پایه ی پیچ گوشتی بپیچانید. سپس قسمت مرکزی را صاف کنید، درست مانند تصویر. فراموش نکنید قسمت مرکزی کابل را باید به سیم فلزی وصل کرده و آنرا سفت کنید.

تعداد دورهایی که در جهت عقربه ساعت می زنید را می توانید خوتان تنظیم کنید.بهتر است آنتن خارجی تعداد دورهای بیشتری داشته باشد.هر چه تعداد دور ها بیشتر باشد تقویت بهتر انجام می گیرد.درنهایت اگر احساس می کنید هنوز سیگنال ضعیفی دارید می توانید تعداد دورها را باز هم افزایش دهید.

حال که دستگاه آماده شد،باید یک دستگاه دیگر نیز مشابه آن بسازید.سپس باید به فکر راهی باشیم تا بتوانیم این دو آنتن را به هم متصل کنیم.

همانطور که در شکل مشاهده می کنید،این دو دستگاه را بهم وصل می کنید و آنتنی که تعداد دور بیشتری در آن قرار دادید را به محلی مرتفع مانند پشت بام ببرید.در اینجا،با استفاده از موبایل خود بهترین نقطه آنتن دهی را پیدا کنید و آنتن خروجی را نصب نمایید.برای تکمیل ساخت تقویت کننده آنتن موبایل،آنتن داخلی را در هر کجا که خواستید نصب کنید و حواستان باشد که در انتها دو آنتن به هم متصل باشند.

اتصال دو آنتن تقویت کننده خانگی آنتن موبایل

پیشنهاد می شود آنتن داخلی را از سقف آویزان کنید و محل آن نیز در بهترین نقطه آنتن دهی خانه باشد.هر چقدر آنتن داخلی محدود به دیوار نباشد و یا در فاضی باز باشد بهتر است.

جمع بندی

در این مقاله خلاصه از روش های ساخت تقویت کننده آنتن موبایل در خانه با استفاده از در دسترس ترین و ساده ترین امکانات آموزش داده شد.توجه کنید که این روش ها برای مکان هایی که اصلا سیگنال ندارند و یا سیگنال به شدت ضعیف است کارایی ندارد و علاوه بر آن به علت مخدوش شدن گارانتی احتمالی تلفن همراهتان این روش ها توصیه نمی شود و در صورت استفاده از این روش ها تمامی مسئولیت ها پای خودتان است.

نکته مهم دیگر این است که در صورت استفاده از تقویت کننده های دست ساز آنتن موبایل،باتری شما سریع تر خالی می شود پس سعی کنید همیشه این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

در صورتی که هیچکدام از این روش ها جواب نداد باید قدرت سیگنال منطقه نیز بررسی شود.اگر تا شعاع زیادی سیگنال مطلقا صفر است،ناچار هستید برای تهیه ریپیتر موبایل اقدام کنید تا آنتن را تا شعاع خوبی انتقال دهید.اگر آنتن با قدرت خوب در نزدیکی و اطراف شما وجود داشته باشد می توانید از دستگاه های تقویت آنتن موبایل استفاده کنید و از سرعت بالای اینترنت و کیفیت بالای مکالمات خود لذت ببرید.

بله روش های زیادی برای ساخت بوسترهای آنتن موبایل با امکانات ابتدایی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید اما باید توجه داشته باشید که ممکن است نتیجه نگیرید.

روش ساخت هر روش را می توانید در همین صفحه مشاهده کنید و در هروش به مقداری سیم،ابزار،قوطی یا فویل و موارد دیگر نیاز خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.